Jewelry in Art

wtorek, 17 stycznia 2017

Wisior "Patyna czasu" to rozważania na kanwie obrazu Łempickiej "Dziewczyna w rękawiczkach" (1930) o przemijaniu piękna cielesnego i pięknie uwiecznionym w sztuce.


Wymiary: 12x8cm.
Materiały:Toho R150, R150 Miyuki, R110, CzechMates Triangle, porcelanowy kaboszon z nadrukiem, Swarovski Kaputt Fancy Stones, krople szklane, elementy mosiężne.
Technika wykonania: haft koralikowy, ścieg peyote


Tamara de Lempicka "Young Lady with Gloves", 1930,
muzeum sztuki współczesnej w Paryżu (źródło obrazka)

Białe rękawiczki na tym obrazie to coś więcej, niż szykowny element stroju. Symbolizują niewinność i brak doświadczenia. A co z mową ciała? Rękawiczki akcentuj uwagę na dłoniach - lewa jakby chciała coś od siebie odsunąć, prawa próbuje zasłonić twarz rondem kapelusza. A do tego takie smutne oczy... Najwidoczniej, obserwacja świata dorosłych nie napawa dziewczynę optymizmem. Oczywiście, to moja interpretacja tego obrazu. A obrazy mają to do siebie, że w odróżnieniu od książek, każdy je przeczyta po swojemu.

sobota, 09 listopada 2013

W dzisiejszym wpisie chciałabym przedstawić wysoki poziom artystyczny prac rosyjskich artystów hand made. Te zaiste unikatowe dzieła sztuki były zgłoszone do międzynarodowego konkursu "Duch rosyjskiego majestatu i przepychu - epoka cesarzowych" / "Дух русского величия и роскоши — эпоха Императриц", organizowanego przez www.crystal-world.ru przy udziale i wsparciu marki Swarovski Elements. Zgłoszenia można było nadsyłać 01.07.2013-28.10.2013r/

Zadaniem konkursu było stworzenie biżuterii, dodatków oraz ubrań z wykorzystaniem Swarovski Elements, które w przypadku biżuterii i dodatków stanowiłyby nie mniej, niż 60% projektu.

Wszystkie poniższe zdjęcia pochodzę z www.crystal-world.ru i zostały opublikowane za zgodą administracji strony.

Oto niektóre z prac, które szczególnie przypadły mi do gustu:

Natalia Wienkowa - torebka z wizerunkiem Katarzyny I

niedziela, 13 stycznia 2013

Kolczyki, które swoim wyglądem i formą nawiązują do jednego z najbardziej reprezentatywnych i interesujących miejsc pałacu wersalskiego - Sali Lustrzanej (Galerie des Glaces).

W tej ogromnej barokowej sali o długości 75 m i szerokości 10,5 m naprzeciwko każdego z wychodzących na ogród 17-tu okien ustawiono lustra, które dają niezwykły optyczny efekt przestronności i wypełnienia światłem. To wrażenie potęgują odbijające się w lustrach liczne kryształowe żyrandole:

Sala Lustrzana - panoramiczne zdjęcie sferyczne 360

W Sali Lustrzanej odbywały się dworskie bale i uroczystości państwowe tak za czasów Ludwika XIV, jak i później. To w tej właśnie sali 25 lutego 1745 r. na balu maskowym Ludwik XV spotkał 26-letnią madame Pompadour; w tej sali po I wojnie światowej podpisano traktat wersalski.

***

Kolczyki powstały na podstawie wspaniałej książki Maggie Meister "Classical Elegance: 20 Beaded Jewelry Designs".

poniedziałek, 01 października 2012

Pod warunkiem prostych nieskomplikowanych form, połączenie najbardziej wyrazistych i jaskrawych kolorów brzmi jak jedna dobrze zgrana orkiestra. Oczywiście, przysłowiowym dyrygentem jest artysta, który stworzył obraz.

Czyż te obrazy Kazimierza Malewicza (1878–1935), tak charakterystyczne dla suprematyzmu - nowego rewolucyjnego stylu w sztuce, który stworzył, nie są wspaniałą inspiracją dla twórców biżuterii?


Kazimir Malevich - "Trzy kobiece sylwetki"
olej na płótnie, 46 x 63 cm. Rosyjskie Muzeum, St. Petersburg, Roja

 


Kazimir Malevich  - malarstwo suprematyczne (1916-1917r.
Olej na płótnie. Ze zbiorów prywatnych
97.8 x 66.4 cm

 Obrazy: wikipaintings.org

 
Kazimir Malevich (1878–1935)
Kobieta z grabiami, 1928-32

Obrazek: Wikipedia

 

 

piątek, 21 września 2012

Kobieta, przedstawiona na tym obrazie miała na imię  Maria Klotylda Inez z domu de Foucauld i była żoną bogatego bankiera Sigisberta Moitessiera. Portret Madame Moitessier jest ciekawy nie tylko ze względu na warsztat słynnego artysty - oglądając uważnie obraz, można wiele się dowiedzieć o modzie i wzorach biżuterii połowy 19 w. preferowaną przez bogate kobiety, należące do nowej klasy burżuazji.


Ingres, Jean Auguste Dominique
Portret Madame Moitessier - 1851r.
olej na płótnie, 148 × 101,6 cm
National Gallery of Art, Washington